Sunday, March 9, 2008

syukur alhamdulillah

KEPUTUSAN PILIHAN RAYA 2008

NEGERI PARLIMEN DUN
BN PEMBANGKANG BEBAS BN PEMBANGKANG BEBAS
W.P. KL 1 10 0 0 0 0
W.P. PUTRAJAYA 1 0 0 0 0 0
W.P. LABUAN 1 0 0 0 0 0
PERLIS 3 0 0 14 1 0
KEDAH 4 11 0 14 21 1
PENANG 2 11 0 11 29 0
PERAK 13 11 0 29 30 0
SELANGOR 5 17 0 20 36 0
NEGERI SEMBILAN 5 3 0 21 15 0
MELAKA 5 1 0 23 5 0
JOHOR 25 1 0 50 6 0
KELANTAN 2 12 0 6 39 0
TERENGGANU 7 1 0 24 8 0
PAHANG 12 2 0 37 4 1
SARAWAK 29 1 0 0 0 0
SABAH 22 1 0 56 1 0
JUMLAH 137 82 0 305 195 2

pg2 lg aku da bangun siap2 tuk pergi mengundi..
mak aku ckp wat pe awal sgt? da la aku demam lg.. aku ckp abis cepat leh blk cepat.
smpai je sn da ramai org.. nk parking pun kne jauh2. xpe laa aku jln sket..
lalu pondok pas.. diorg penuh kt situ..lps tu jmp lak pondok bn.. rs nk wat muka nyampah..
tp ctrl jer.. konon aku nk g undi bn..jiran2 ku ramai wanita umno.. da la aku byk g majlis umno..
xpe undi adalah rahsia..
uuu suspen gak ni..mcm mn nk undi yer? adakah sama spt waktu ku di uni dulu?
Polis: beratur dulu yer..
makcik1: sy da ade no saluran. kne beratur gak ker?
Polis: yg da ade no saluran pun beratur juga yer..
makcik2: eh x payah laa.. pergi je mn2 kelas tu. ikut saluran.

erm lantak korg laa, baik aku beratur kang x psl aku kne ulang semula lak..
aku saluran 6, mak ku saluran 2. waaa saluran 6 x ramai org laa..
aku jln terus masuk je. erm selesai pangkah, aku masuk kn dlm kotak. dlm hati eh diorg ni x mo bgth ke kne wat ape? aku ni da la 1st time..aku assume erm sm je mcm kt uni dulu.
ms masuk kn dlm kotak tu aku doa sket.. 815 aku selesai.

hahha saluran lain kne beratur pnjg.. chnl aku tuk org muda dan br kot.. tu yg sket jer..
aku mengundi utk kawasan N18 - HULU KELANG,
alhamdulillah org yg aku undi tuk pertama kali ni menang.. syukur...
tp kaw aku ni mmg kawasan PAS pun.. hehehe

3 comments:

jaydee said...

waaa..aku tk dpt nk pi ngundi pong..isk2.. :'(

tasatra said...

apa yang nak di syukurkan. kalau dulu pas laungkan negara Islam kini, laungan tersebut sudah berkubur dan berkumandang pula negara berkebajikan. Kenapa prinsip tidak ditegakkan. Kalau perjuangan boleh beralihn kini boleh pula bersekongkol dengan DAP yang sudah terang lagi bersuluh tidak mahukan prinsip Islam di dalam perlembagaan. KINI Semuanya sudah berubah. Begitulah kalau dah KUASA mennyelubungi fikiran. SIAPA TAK BERUBAH JIKA ADA KUASA.

KITAPUN BILA DAH UNDI DI TANGAN, KITA AKAN LAKUKAN APA YANG KITA FIKIRKAN BAIK WALAUPUN TERNYATA TINDAKAN KERANA IKUT EMOSI BUKAN LOGIK FIKIR. ANWAR IBRAHIM TUPUN SERUPA JUGA.

nhanania said...

sape kate prinsip pas tidak ditegakkan?
prnsip nyer still sama iaitu demi menegakkan agama islam, cuma ditambah kn dengan untuk menjadikan malaysia sbg negara kebajikan bukan negara yg hnya berdasarkan politik wang semata. sapa yg berkuasa, berwang maka kuasa di atas tgn mrk. itu semua silap.

berkenaan mengundi hnya mengikut emosi... kite sbg rakyat ade hak untuk memilih pemimpin yg dpt membentuk negara dgn baik dan dapat berlaku adil dgn semua pihak. jika kita sbg pengundi dah tahu buruk baik pemimpin yang bertanding, takkan kite nk jadi lembu yg dicucuk hidung hnya ikut shj apa yg disuruh. gunakan Akal dlm sebarang tindakan. itu sbb Allah ciptakan otak di kedudukan yg paling atas.

Post a Comment

 
Copyright © 2010 :.: nhanania :.: