Thursday, March 5, 2009

hidupku terasa bahagia..




kalau dulu jam 630am aku sudah perlu bangun dari katil untuk mandi..
kalau dulu jam 700am aku sudah perlu keluar rumah utk naik LRT..
kalau dulu aku terpaksa bersempit-sempit dalam LRT
kalau dulu aku kena sambung tidur dlm LRT yang makan masa sejam utk ke tmpt yg dituju
kalau dulu aku kena cepat-cepat beratur utk beli breakfast.
kalau dulu aku kena beratur utk naik bas di stesen LRT Kelana Jaya
kalau dulu aku kena bersempit-sempit utk naik bas
kalau dulu aku kena tempuhi sesak di jalan raya utk ke office

kalau dulu bila aku drive ke office jarak perjalanan ku 20km
aku perlu keluar dari rumah seawal 7pagi..
kalau tak jalan memang sesak teruk dari kawasan perumahanku lagi.
aku perlu bayar parking utk park keretaku yg comel lagi comot itu
bila pulang pula aku harus tempuhi sesak di jalanraya selama 1jam setengah.
tapi sekarang semua tu tak lagi..



sekarang aku perlu bangun dari katil jam 815am..slps tido semula slps selesai solat subuh
aku boleh bersarapan di rumah
aku gerak ke office jam 850am smpai di office jam 900am.
sekarang jarak perjalananku ke office hanya 3km
sekarang ku xperlu tempuh jammed di jalan raya..waktu itu jalan sudah lengang.
kawasan parking yg percuma.. ku boleh keluar sesuka hati..nak lunch kat rumah pun boleh
bila pulang ke rumah juga..tiada kesesakan jalan raya..hati ku senang seakan pulang dari membeli belah..
hahahaa susah-susah dahulu senang-senang kemudian.



~~ smile in pleasure, smile in pain, smile when trouble pours like a rain, smile when someone hurts u. Smile because someone still loves to see you smiling. ~~




3 comments:

kasut-gombak said...

Jualan Amal Salam 2009.

Yayasan Salam Malayia akan mengadakan Jualan Amal Salam di Amcorp Mall pada 11 dan 12 April. Kami sedang mengumpul barang untuk dijual.
Kami perlukan bantuan anda.
layari www.salam.org.my untuk maklumat lanjut.

terima kasih.

sukahati said...

bila aku nak bersenang lenang kemudian neh :p

yoyon said...

perlu perjuangan

Post a Comment

 
Copyright © 2010 :.: nhanania :.: