Sunday, August 3, 2008

musim buah-buahan

3 ogos 2008 2133





skrg ni kan musim buah-buahan, ade buah durian, rambutan, pulasan, langsat, duku, dokong, kedondong, manggis..ape lg ek.. buah binjai yg aku xpenah jmp pun ade gak laa..

nany : mak..ni keledek merah ni.. best mkn ni..
ayahNgah : sayang ni buah binjai..bkn keledek merah..bukak la mkn..manis buah ni.
makUda : ish ish budak ni..ade ker die kate ni keledek merah..
nany : aikk mcm keledek merah kan mak? mak, mkn ngn sudu je bleh x?
mak : belah dua jer..
aku pun belah dua dan kopek ngn sudu..
nany : tuiii yekk x sedap pun..rs ape ni..pelik tul
abgIzam(sepupu) : eh hanani, awk mkn ape tu? meh rs sket..erm manis kan?
haaa pelik aku diorg kate manis..aku pun cube mkn..lebih yg aku da potg tu..

pix - buah binjai


ayahNgah : haa ni buah ape?
nany : laa ayahngah ni.. ni kn mempelam..
ayahNgah : ni buah kedondong..
nany : eh besar ni? mcm pelam jer..x penah jmp lak besar ni..
ayahNgah : tu laa yg kt kg besar2..x caya g tgk kt pokok blkg umah atuk tu..
niza g tunjuk kn kt Hanani pokok kedondong..

cite psl adik dgn rambutan..die x kenal rambutan kt pokok yg da masak n blum..
adikAku : weh mn yg da masak ni..aku rs semua nyer keras
azizan(sepupu) : laa yg merah tu da masak laa
adikAku : keras2 je aku rs..meh ko dtg sini rasa buah2 ni..(dgn muka penuh confident)
azizan : lorr sian..jakun die ni.. ni da masak laa..da merah ni..
adikAku : eh nape yg aku selalu mkn tu lembut je kulit die..leh kopek ngn jari lg..haa yg mcm kt dlm bakul ni..
azizan : lorr ni da layu tu laa da lembut kulit die..
pix - tgh panas2 tu rambutan nmpk cantik pd pokok..mcm torchlight.

aku mmg jarang blk kg ms musim buah..tahun ni je aku balik kg..macam raya tau umah atuk aku..best..yg best ialah perhubungan saudara yang dpt dijalinkan..mmg meriah dan kecoh umah atuk aku..

10 comments:

KeMatZ said...

niza g tunjuk kn kt Hanani pokok kedondong..

Hanani... hehehehehe cam unik ajhe panggil ko HANANI...

sukahati said...

aku pon festaim tgk buah binjai ms balik dr kulai arituh.

kesian aku ngan adik ko....isk isk...buah rambutan masak poon tatau...ko tau ker nany buah rambutan masak cemana?? :p

nu3k said...

yg buah kuning tu buah lemon ker?

nhanania said...

kematz:
tu mmg nm aku kt kg laa
kwn2 sekolah rendah yg bg aku nm nany
nanai laa hahha

sukahati:
kalo rambutan merah aku th la kot
tu tanda nyer da masak
tp kalo rambutan jenis kuning, mungkin aku xth da masak ke blum..hehehe

nu3k:
yer buah lemon
nape? x caya ade kt umah atuk aku?
erm jiran aku pun x caya..die kate ade kt oversea jer lemon tu..best tuk wat air, wat mandi..

kasut-gombak said...

apsal rambutan tu nmpk mcm tipu?hehe.

HaZiFah said...

buah binjai pn x kenal? ishk... (^_^)
buah kuinin hang kenai x?

garb_ina said...

Nani,
apekah buah binjai pun x kenal. Ahakzzz....kat kg aku buah binjai tuh siap buat sambal lagi. Sedap maaa...

saracocohoney said...

aku tak kenal buah binjai...mesti x sedap...kalo sedap mesti aku gi carik...

nhanania said...

kasut-gombak:
tu rambutan yg br nk masak..kesan dr cahaya yg melampau..rambutan tu jd mengancam..

hazifah:
alamak tmbh lg sorg tny aku psl buah..buah kuinin mcm buah kundang ke? ke mcm kelip-kelip? hahahah

garb-ina:
buat sambal? huhuh mesti pelik rs die? mesti mcm bau tempoyak? yekkk aku x suka tempoyak n lempuk..busuk ya amat.

saracocohoney:
sedap tau sara (ckp smbil tgn sorok kt blkg buat mcm fadhilah kamsah)

azhar1 said...

macamana nak benih buah lemom tu?

Post a Comment

 
Copyright © 2010 :.: nhanania :.: